SyCaMoRe
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

SyCaMoRe

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Casper
-$ TaMeR $-
mohanadkamal90
medo_sum
tatoos
BoBo
10 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
زائر
زائر

من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Emptyالخميس نوفمبر 06, 2008 11:25 pm

الفكرة يا جماعة انى فى الحياة الجديدة بتاعة الجامعة الواحد بيقابل ناس كتير جدا من جميع انحاء مصر و انا الحمد لله البنات اللى بيعرفونى دائما يكلمونى بصراحة شديدة و بجد انا سمعت قصص كتير جدا من بنات اكتر قصص حب بس كان فيه كام قصة اثروا فيه جدا ان البنات محترمة جداو يمكن الحب بالنسبة ليهم مشض اكتر من حب العيون و بجد خدوا رايى وخصوصا ان فى بنات منهم اتقدملهم عرسان و فى نفس الوقت البنات بيقولولى مش قادرين نرفض لاهالينا طلب او نزعلهم و لازم نوافقهم و طلبوا رايى يضحوا بمين و علشان مين و ليه و ايه الضمان و لحد متى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ أسئلة كتيير جدا اتسألتها بس للاْسف معنديش اجابة لانى مش مكونة فكرة عن الموضوع ده ففكرت انى اخد رأى كل اللى على المنتدى الموضوع هيبقى عبارة عن ردود و النقاش ممكن يزيد انا نفسى اعرف مين اللى مظلوم الولد اللى بيحب البنت و لا البنت نفسها و لا الراجل اللى هيتجوزها

ياريت نقدر نكون الاجابة و نعرف اراء بعض يمكن اقدر افيد البنات دى ياريت الفكرة تعجبكم
BoBo
Moderator Of Love CoRnER
GooD mOdEratOr
BoBo

ذكر
Emploi : accounter
MoOd : tmaaaaaaaaaaaaaam

مُساهمةموضوع: رد: من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Emptyالسبت نوفمبر 08, 2008 12:28 am

sorry ya gmel bs ana mosh fahem eltobic
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Emptyالسبت نوفمبر 08, 2008 1:42 am

انا اقصد مين المظلوم فى القصة دى و لما البنت توافق على حد علشان خاطر اهلها و ده انا شايفة انه صح لان اللى ماليهوش خير فى اهله مالهوش خير فى حد كده ظلمت نفسها و لا اهلها شايفين الصح و هى لسه صغيرة و الولد بيقول ان دى سعادتها و هى اختارت بايديها و بيبقى حزين و فاكر انها غدارة او معرفش المعنى بالظبط
BoBo
Moderator Of Love CoRnER
GooD mOdEratOr
BoBo

ذكر
Emploi : accounter
MoOd : tmaaaaaaaaaaaaaam

مُساهمةموضوع: رد: من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Emptyالسبت نوفمبر 08, 2008 1:44 pm

لا يا عاشقة انا مش معاكى فى انها توافق على عريس علشان الى مالوش خير فى اهله مالوش خير فى حد المكلمة دى اه صح بس مش فى كل الاحوال ليه تتعس نفسها بقية حياتها , ليه متقررش هيا حياتها بنفسها , ليه لازم نسمع كلام اهالينا فى كل حاجة حتى فى موضوع زى الجواز اكيد لازم نسمع كلامهم بس مش عميانى لو هيا عاوزة ترتبط ماشى مش عاوزة يبقى خلاص مش اجبار و هى لسه صغيرة 18 سنة ولا حاجة مش كبيرة

هى تسمع كلام اهلها لما تكون هيا موافقه اصلا على فكرة الارتباط و اهلها سألوا عنه لاقوه كويس ساعتها ماشى توافق علشان اهلها موافقين لكن غير كده لأ

انتى بتسألى مين المظلوم انا من رايى المظلوم هيا البنت نفسها لانها بجد بتحط نفسها جوا دواااااااااااااااااامة كبيرة و تفكير و كده و ياريتاها هيا اللى حطط نفسها لكن اهلها هما اللى عملوها و البنت يا عينى تتعك فيها و برضه بيبقى فى انسان تانى ممكن توصل درجة الخسائر عنده لما يلاقى حبيبته بتتخطب قدامه انه يتعقد من الحياة و توصل ساعات لدرجة اكتئاب و انتحار و كده لقدر الله يعنى

الجواز مش بالاجبار دلوقتى احنا فى القرن 21 مش 15

موضوع جميل و مناقشة يا جميل ياريت بس نستفيد بيها
tatoos
pROfessOr
pROfessOr
tatoos

انثى

مُساهمةموضوع: رد: من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Emptyالأحد نوفمبر 09, 2008 12:55 am

انا معاك يا فولى فى كل اللى قلته بس البنت اما تبقى بتحب واحد معاها فى الجامعة مثلا و كل اللى بينهم نظرات و هيا مش واثقة من حبه خالص لأن النظرات دى مبتدلش على شئ و يتقدملها واحد كويس جددا و عيبه ان هيا بتحب واحد تانى مع انه مش عيبه يعنى هيا تعمل ايه ترفضه عشان اللى بتحبه و اللى متعرفلوش راس من رجل و لا تقبله و فيه احتمال ان كل دول يعيشوا تعسة فعلا دوامة انا بسالك و مش فى دماغى انا نفسى حل يلا بس اهو رغى و خلا ص توبيك جامد يا عاشقة ميرسى ليكى كتير
medo_sum
Admin
Admin
medo_sum

ذكر
Emploi : student fe hgm
MoOd : we7sh awy awy

مُساهمةموضوع: رد: من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Emptyالأحد نوفمبر 09, 2008 7:53 pm

good topic ya 3ash2ah
bas ana mesh ra2y ya tatos
en el 7ob elly bet2ol 3leeh 3ash2ah mesh 7ob nazrat heya bet2ol sem3t stories y3ny 7ob ben 2alben mesh mograd nazraaat
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Emptyالأحد نوفمبر 09, 2008 9:38 pm

بصوا يا جماعة كل ما فى الموضوع ان البنت دى عمرها ما كلمت الولد ده هيه فعلا قالتلى انها حست من نظراته مش اكتر يعنى متهيألى انى مع تاتوس انها مش بينلها اى حاجة خالص ياريت تكمل المناقشة و نلاقى تشجيع
mohanadkamal90
Moderator
Moderator
mohanadkamal90

ذكر
Emploi : student
MoOd : nice

مُساهمةموضوع: رد: من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Emptyالإثنين نوفمبر 10, 2008 12:41 am

والة انا راى انها تحاول بطل خجول شوية وتسالة باى وسيلة لو معجب بيها او بيحبها خلاص يبقا لموضوع محسوم لو مكنتش فى بالة خلاص يبقا ممكن يطلع العريس الى متادملها دة احسن بكتير منة وهى مش واخدة بالهة
راى انها تدى لنفسها فرصة انها تختار صح وتحت فى دماغها ساعدتها مع مين والى ربنا كاتبهولها هو الى حتشوفة

ولو على ممين الى حيتظلم كل الاطراف هى والى بتحبة والعريس لان كلهم حيبقوا تعسة
والواحد مش كل يوم فرحان الى هو مستنى حاجة تزعلة يعنى الى يريحها ويبسطها تعملة
بس هى لازم تحط فى دماغها انها صغيرة والى جى يتادملها دة مش مجبر عليها يعنى شريها برضة

توبيك هايل يا عاشقة
ثاااااانكس
http://www.crazy4us.firstgoo.com
-$ TaMeR $-

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Emptyالإثنين نوفمبر 10, 2008 10:30 am

بعد اذنكم اسمحولى اتكلم واضيف نقطة واحدة بس لكلامكم وهى الرد على " عاشقة المستحيل " فى مجمل الموضوع دة

البنت فى الوقت دة هتبقى هى الظالم .. لانها مش بس هتظلم انسان بيحبها عشان ماتزعلش اهلها

انما هتظلم نفسها وهى رايحة تتجوز وعارفه ان فيه حد بيحبها ..

دى النقطة اللى حبيت اضيفها .. ومعلش مش هقدر اتكلم اكتر من كدة لانى تقريبا بمر بالحكاية دى حاليا
http://www.metzabat.net/board
Casper
pROfessOr
pROfessOr
Casper

انثى
Emploi : pharmacist
MoOd : shocked

مُساهمةموضوع: رد: من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Emptyالإثنين نوفمبر 10, 2008 3:29 pm

اولا التوبيك جامد يا شوشو

بس هقوللك حاجة .. الولد اللى بيحبها فين من كل دة ؟ احنا على راى الفولى ف القرن ال21 مش 15 يعنى
نظام النظرات دة انتهى دلوقتى لو واحد معجب بواحدة بيروح يكلمها دة بقى بيحبها .. ومقديها نظرات
هيفضل كدة لحد امتى يعنى موضوع النظرات دة خلص

وبالنسبة لمهند هى مش هتروح تقولة انتى بتحبنى ؟طب دة رقم موبايلى مفيش بنت كدة ...

وقوليلها يا شوشو لو جلها واحد وعايز يتقلدمها تحاول تاجل الموضوع دة شوية لحد ما تبقى ف 3 كلية مثلا

او ياريت اما تخلص خالص متغلطتش نفس غلطتى وهترجع تندم ف الاخر لانى عملت كدة ونفس الكلام اللى ملوش خير ف اهلة وكدة وف الاخر سبت خطيبى اهو وندمت انى وافقت اصلا وكلام كدة كتير.. ما علينا يعنى

خليها تعيد تفكير ف موضوع العريس اللى هيتقدم دة لانى هتبقى ظلمت نفسها جدااا مش علشان اللى بتحبة دة علشان نفسها ف الاول

وهتبقى ظلمت نفسها وظلمت الراجل اللى متقدم دة لان قلبها هيكون مع غيرة

وبالنسبة للشخص اللى مقديها نظرات خلية مقديها نظرات اما نشوف اخرة دة اية ؟؟
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Emptyالإثنين نوفمبر 10, 2008 11:28 pm

المناقشة هايلة جدا و احلوت و عجبتنى و ياريت الكل يتابع و رأى على البتعليقات الجديدة بص يا مهند البنت دى عمرها ما هتقدر تروح تقوله و فى نفس الوقت مش هتسمح لنفسها انهم يتقابلوا من ورا اهلهم والكلام ده بس فعلا انا حاسه ان كاسبر معاها حق فى تجربتها و ان الواحد المفروض يدرس الوموضوع كويس جدا لانه مش لعب عيال دى مسئولية و كبيرة جدا و مستقبل بحاله اما فى حكاية انها هتظلم جوزها فانا اعرف ان القلوب بتتغير و ربنا اكيد مقدرلها الصح و اللى بيحبها ده اكيد فى يوم من الايام هيلاقى حياة جديدة و مستقبل تانى خالص ياريت اسمع تعليقاتكم
Solly
ThE BiG BoSs
ThE BiG BoSs
Solly

انثى
Emploi : Etudien
MoOd : Confused

مُساهمةموضوع: رد: من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Emptyالثلاثاء نوفمبر 11, 2008 10:23 am

اولا انا اسفه يا شوشو انى اتاخرت عليكى

انتى عارفه الثانويه بقى

المهم ان رأيي طبعا ان البنت هنا الظالم والمظلوم ظلمت نفسها عشان حاولت
تعمل حاجه مش مسموحه من اهلها يعنى اعتقد محدش هيروح لاهله يقلهم اصل انا والله بحب فلان
وهو انسان محترم بيبصلى بس !!!

دى نحيه من الظلم اللى هتظلمه لنفسها تانى حاجه لازم تبقى عندها ثقه فى اهلها بس مش مطلقه
يعنى الشخص ده جه يتقدم مش لازم يبقى شخص كويس او هيسعدها
هى لازم تتكلم معاه وتقرر بنفسها مش عشان خاطر حد ولا اللى ( بيبصلها )بصراحه مش عاجبنى اللفظ
ولا خاطر اهلها عشان هو لو وحش اول حد هيضر هى و هيبقى تدمير لاعصابها و ساعتها صعب اوى الموضوع
يخلص ببساطه

انا رايي ان اى بنت سواء جامعه او نادى او فى اى مكان تتقى ربنا
يعنى فى كلام مع شباب يبقى باحترام وفى حدود و اهلها عارفين الموضوع ده
ولو فعلا حد حبها بجد هيجى يتقدملها انما متعرضش نفسها لكلمه تتقال او موقف محرج

لان مش كل الناس كويسين

و بجد يا عاشقه التوبيك جميل زى ما قلتلك قبل كده
وتم التثبيت يا جميل
https://sycamore.yoo7.com
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Emptyالثلاثاء نوفمبر 11, 2008 8:35 pm

اولا و لا يهمك يا جميل على التأخير... ثانيا ربنا يقويكى يارب فى الثانوية و يحققلك كل امانيكى ثانيا رايك عجبنى جدا وراى بجد الحمد لله و ماشاء الله عليكى و ربنا يحميكى يارب على رايك ده انا بجد من شدة انبهارى مش قادرة ارد بجد و ربنا يعلم كدة و ميرسييييييييييييييي جدا على الرد[/color]
tatoos
pROfessOr
pROfessOr
tatoos

انثى

مُساهمةموضوع: رد: من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Emptyالأربعاء نوفمبر 12, 2008 1:52 pm

انا مع سولى و سارة فى كلامهم و سارة عندها حق فعلا فى ان عصر النظراتة و اغانى عبد الحليم تحت الشباك ده انتهى مع انها تعتبر خطوة بس هو لو بيحبها ما هيروح يقولها او يحاول يتعرف عليها دول فى جامعة يعنى بس الواضح ان الاخ مش فى دماغه و كمان متتسرعش فى موضوع الخطوبة ده فعلا قدامها المستقبل كله يعنى من الاخر خليها تنفض للبشرية Laughing و راى سولى فعلا جامد جدا و انا معاها فى كل كلمة قالتها
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Emptyالخميس نوفمبر 20, 2008 8:42 am

رأيك حلو يا تاتوس بس انا هقولكم انى اخدت كلامكم ده ورحت كلمتها بالفعل كل اللى انا قولته انى فتحت الموضوع الاول و بعدين قلتلها ارائكم مجمعة و قلتلها و الله ان القلوب بتتغيرو بكرة تعرف ان ده كله لعب عيال و انه لو بيحبها فعلا هيعمل المستحيل علشان خاطرها و على فكرة الولد اخد خطوة جديدة فى انه قال لابن عمها على الحكاية و حسيت ان البنت زعلت منى اوىو قالتلى وهى متضايقة انا اتحب مش احب و سكتت بس انا قلبت الموضوع هزار بس يظهر ان موضوع العريس ده اتفركش بس انا شايفة برده انه كله لعب عيال ايه رايكم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بس انا بجد معرفش هى زعلت ليه و الله انا مكلمتهاش بطريقة وحشة خالص بس مش عارفة يمكن اكون ضايقتها الله اعلم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Solly
ThE BiG BoSs
ThE BiG BoSs
Solly

انثى
Emploi : Etudien
MoOd : Confused

مُساهمةموضوع: رد: من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Emptyالخميس نوفمبر 20, 2008 6:41 pm

3shan shayfa en da 3'lt w eday2t amasar7tyha b da ya 3ash2a

t3rfy dayman el wa7d byb2a 3arf el 72y2a w by5byha 3la nfso
https://sycamore.yoo7.com
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Emptyالإثنين نوفمبر 24, 2008 7:23 pm

ميرسيييييييييييييييي ياجميل على الرد و المتابعة بس انا شايفة ان التوبيك مش فعال و مفيش حد متابع
S.a.S.o
pROfessOr
pROfessOr
S.a.S.o

انثى
Emploi : Doctor .... ISA
MoOd : Alone

مُساهمةموضوع: رد: من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Emptyالإثنين نوفمبر 24, 2008 8:00 pm

انا هرد على الموضوع الاصلى:-
* حكايه حب العيون دى مش اكتر من هبل وتسليه وبس
ممكن اه قصه حب جميله تبدا بنظرات بريئه بس مش معنى كده ان كل اللى بيحصل ده وبنشوفه حب ممكن يكون اعجاب فقط
بس اساسا الموضوع غلط من الاول لو بصينا من ناحيه (( غض البصر ))
* حكايه ان بنات يتقدملهم عرسان فى السن ده:-
ده مش موضوع خيالى لا بتحصل وفى ناس بتتخطب وبتكمل حياه كويسه
بس مش علشان رضا الاهل احنا عايشين فى زمن حديث مش ايام زمان فمش فى حد سواء الاهل او البنت هترضى انها تتجوز وتضيع حياتها مع انسان مش معجبه بيه لمجرد رضا اهلها

انا رايى فى موضوع العلاقه بين البنات والولاد فى الجامعه
انها تكون علاقه زماله فى حدود احترام وادب وبس
اما بجد بنشوف علاقات بجد مش ليها اى لازمه تماما كما انها بتفقد اى نوع من انواع الادب والاحترام

ده رايى وياريت مكنش طولت
ومفيش تفاعل ازاى؟؟؟؟ والموضوع اساسا محطوط احسن موضوع فى لوحه الشرف Very Happy
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Emptyالخميس نوفمبر 27, 2008 6:34 pm

جزاكم الله كل خيريا ساسو على المرور و ميرسييييييييييي يا جميل انه يبقى التوبيك المميز للاْسبوع و بجد رأيك حلو بس انا عندى تعليق بسييط
بصى حتى علاقة الزمالة دى فى اعتقادى اصلا انها غلط لان بجد فى صبيان بتفهما غلط و بالذات فى الجامعة اتكررت كتيييييييييييير امامى
BUNNY
E3DadY
E3DadY
BUNNY

انثى

مُساهمةموضوع: رد: من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Emptyالجمعة ديسمبر 05, 2008 6:02 pm

هاااااي عاشقة المستحيل
انا عارفة انى اتاخرت جدا بس انا مدخلتش اصلا بقالى فترة كبيرة

بصي انا حرد عالموضوع نفسه من الاول انا شايفة ان البنت ظلمت نفسها بموضوع النظرات دا
وخلته يا خد اكتر من حقه وعمل قصة من مفيش الحقيقة انها بتوهم نفسها انها بتحبه وبنت حكايه على كدا في حين
انها ممكن لو اعدت مع الى متادملها ترتحلو وتحبه ويتم الموضوع عادي خالص

الولد دا لو بيحبها كان اتقدملها غير كدا هى مفروض متشغلش نفسها بيه اصلا
وبعدين مخطرش في بالها انه ممكن يكون بيبصلها اعجاب بس ليه دايما بنخلط بين الاعجاب والحب
هو وقف عند الاعجاب ومحاولش ينقل الموضوع لمرحلة تانيه (الحب او جواز) هى الى
نقلته لوحدها لا وبنت حياتها عليه وممكن تكون دمرت حياه تانيه مع واحد ممكن يكون حبها بس ماضهاش نظرات واتقدم فعلا
يعنى كان مفروض يعد يبصلها الاول عشان ترضي بيه وبكده يبقي اخد ذنوب عشان مغضش بصره

بصي نهايه الموضوع الدين هو الى بيحكم اكيد ربنا امر الراجل انه يغض بصره عشان كدا سبحان الله فعلا لو مشينا حسب شرع ربنا مكنش موضوع زى دا حصل من الاساس ومينفعش نبنى حياه كاملة حتستمر سنين على حاجة حرام اصلا اكيد ربنا كدا مش حيبارك فيها

سوري انا عارفة انى طولت اوى عليكو
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Emptyالجمعة ديسمبر 05, 2008 7:15 pm

ميرسييييييييييييييييييييييييييييييي جدا و بجد جزاكى الله كل خير يا بانى و بعدين انتى وحشتينى جدا بجد رأيك عجبنى جدا و فعلا لو كانوا مشوا حسب الشرع و الدين و غضوا بصرهم من الاول كانوا محصلشى ده كله و انا متهيألى قلت ان الولد راح و حكى لواحد قريبها علشان ميبقاش بيعمل حاجة غلط بس برده الولد غلطان و اكيد اللى اتقدملها ده محترم دخل البيت من بابه
همس الروح

همس الروح

انثى

مُساهمةموضوع: رد: من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Emptyالجمعة ديسمبر 05, 2008 9:42 pm

يانة على الحب وسنينة مصيبة انا عارفة بس ممكن اقوللك حاجة يا حبيبة قلبى اسمعينى فى ناس فى الدنيا بتفكر بقلبها وفى ناس تفضل انها تمشى بعقلها وفى ناس مترردة عماتنا بين الاتنين المهم والحب مش هكدب عليكى حاجة متجبش بالعقل بس ممكن نتحكم فية وصدقنى ممكن نتحكم فية لو الانسان حكم عقلة لمرة واحدة وحسبها صح وفى الغالب مش هيحسبها صح لان اكيد خبرتة فى الحياة لازم هتبقى قليلة لية ؟ عشان صغر السن وقلة الخبرة وهيبقى محتاج من حد اكبر منة يسعدة المهم نهاية حب اية الى بالنظرات دون وبعدين الى يحب حد فعلا مش لمجرد انة شاف وحدة شكلها عجبتة ولا وحدة شافت واحد شكلها عجبها اة دة بس ظاهرى او شكلى المهم لازم يبقى فى تعامل ودى تكتشف شخصيتة وهو يكتشف شخصيتها سعتها يبقى اسمة حب لان فى توافق مش اعجاب لمجرد نظرات للذالك هى لما توافق على الىقالوا علية امها وابوها سعتها هتتعامل ورسمى وتقررر هيا عايزة اية مش لمجرد حد اعجب بيها بنظرة لا اتعملت معاة ولا قالها ولا عدلها طيب نهايتة اية الكلام دة هنعجب فى بعض ويتهيئلنا انة حب بقى ونقضيها لازم يبقى فى قرار حاسم من البنت ومحدش هيظلم نفسة الا بتفكيرة عماتا سواء الى بيحبها او هى ياريت مكنش طولت عليكم
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Emptyالأربعاء ديسمبر 10, 2008 4:54 pm

اولا : جزاكى الله كل خير يا وح قلبى على المرور و الرد الجميل و أول مرة الاقى حد متفق معايا ان الحب الانسان ممكن يتحكم فيه مش غصب عننا وفعلا الحاجة فى النور و امام اهلها و الناس كلها متهيالى لها طعم تانى و معنى تانى لانها فى النور

من المظلوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومن الظالم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
صفحة 1 من اصل 1